Knez Mihailova Puzzles Belgrade My Heart Collection slagalice 960476
1.980 RSD
Brend: ODDO PUZZLES
Šifra: 00DD960476
Ean: 9788660960476
Motiv: Gradovi i građevine
Format: Standardni
Broj delova: 1000
Dimenzije: 68 x 48cm
Proizvođač: ODDO PUZZLES
Zemlja proizvodnje: Turska
Uvoznik: ODDO d.o.o
1.
КНЕЗ МИХАИЛОВА УЛИЦА, БЕОГРАД / KNEZ MIHAILOVA STREET, BELGRADE
фотографија: Јуја Матсуо / photo:
Yuya Matsuo
Настанак и развој
најпознатије београдске улице највише је повезано са двема
личностима – кнезом Михаилом Обреновићем који се истицао залагањем за
европеизацију Београда и Емилијаном Јосимовићем, првим српским урбанистом. Са идејом да се
споје Калемегдан и Теразије кренуло се 1869. године, али је за реализацију
плана требало пуно времена. Куће за становање и пословне
зграде у Кнез Михаиловој су имале најпознатије београдске породице које су се
бавиле трговином, индустријом, банкарством, политиком. Кнез Михаиловом се
најпре ишло преко набијене земље која се лети претварала у прашину, а
за кишних дана у блато. Први пут је поплочана 1876. године – дрвеном коцком.
Гранитном коцком ова улица поплочана је после 1886. године. Кнез Михаилова улица је била прва улица у Београду која је добила улично
електрично осветљење. Све до 1988. године је имала коловоз и тротоаре, али те године је
урађена темељна реконструкција по пројекту архитекте
Бранислава Јовина
и од тада постаје искључиво пешачка зона.
The origin and development of
the most famous street in Belgrade is largely connected with two personalities
– Prince Mihailo Obrenovic, who was a notable supporter of Europeanization of
Belgrade, and Emilijan Josimovic, the first Serbian urban planner. The idea of
connecting Kalemegdan with Terazije first came about in 1869, but it took a
long time to implement the plan. Residential houses and commercial buildings in
Knez Mihailova Street were owned by the most influential Belgrade families who
were engaged in trade, industry, banking, and politics. Initially, Knez
Mihailova was covered with compacted earth that was turning to dust in the
summer time, and into mud on rainy days. It was paved for the first time in
1876 - with wooden blocks, while granite blocks were used after 1886. Knez
Mihailova was the first street in Belgrade that received electric street
lighting. Up until 1988, it was a proper street with sidewalks, when a complete
reconstruction was carried out according to the design of the architect
Branislav Jovin, turning the street into a pedestrian-only zone.